0
0
15% הנחה על כל מארזי חנוכה!
ימים
שעות
דקות
שניות
BRIGHT FRIDAY
סוגי שוקולד: המדריך המתוק לסוגי השוקולד השונים
מבחר סוגי שוקולד

יש הרבה סוגים של שוקולד בשוק, ולכל אחד מהם יש הרכב חומרים שונה. בכל אחד מהם יש לפחות אחד משני החומרים העיקריים שמגיעים מעיבוד של פולי קקאו: מוצקי קקאו (או עיסת קקאו) וחמאת קקאו. מהם ההבדלים בין סוגי השוקולד? מהי רשימת המרכיבים של כל אחד מהם? בואו לקרוא בהרחבה על סוגי השוקולד המוכרים והאהובים ואיך הם שונים זה מזה.

שוקולד מריר

שוקולד מריר עשוי רק ממוצקי קקאו ומסוכר. אם אתם רואים על טבלאות שוקולד מספר אחוזים, זהו אחוז מוצקי הקקאו בשוקולד וככל שהמספר הזה גבוה יותר, כך השוקולד יכיל כמות קטנה יותר של סוכר וטעמו יהיה מר יותר. שוקולד מריר אינו מכיל חלב כלל ולכן צבעו חום כהה, ובטבלת שוקולד מריר סטנדרטית יש לפחות 40% מוצקי קקאו. שוקולד מריר הוא פרווה וטבעוני והסוג שבו מרגישים הכי הרבה את הטעם הגולמי של הקקאו.

שוקולד חלב

שוקולד חלב הוא סוג השוקולד הנפוץ ביותר. בדומה לשוקולד מריר, שוקולד חלב מכיל מוצקי קקאו וסוכר, ולעומתו הוא מכיל גם חלב (בדרך כלל בצורת אבקה). החלב הופך את צבעו של השוקולד לגוון בהיר יותר של חום, ואחוז מוצקי הקקאו הכללי בשוקולד חלב נמוך יותר מזה של השוקולד המריר ולכן מרקמו רך יותר וטעמו מתוק יותר. בשוקולד חלב סטנדרטי יש לפחות 10% מוצקי קקאו אך לא יותר מ-40%.

שוקולד לבן

שוקולד לבן אינו מכיל עיסת קקאו, שנמצא בשניים הקודמים ונותן לשוקולד את צבעו החום ואת טעמו המריר, ולכן אנשים לפעמים טוענים שהוא אינו שוקולד "אמיתי". הוא מכיל את חמאת הקקאו שמוציאים מפולי הקקאו המעובדים, סוכר, חלב ולפעמים גם חומרים כמו וניל שמוסיפים לטעם שלו. המרקם שלו די רך כיוון שיש בו 20% חמאת קקאו ויותר.

שוקולד רובי

שוקולד רובי עשוי מזן של פולי קקאו באותו השם הגדל בחוף השנהב, באקוודור ובברזיל. את הסוג הזה המציאה ב-2017 חברת "בארי קליבו", אחת מהחברות המובילות בעולם לייצור מוצרי קקאו ושוקולד. הצבע הוורוד של השוקולד וטעמו החמצמץ הם תכונות טבעיות המגיעות מפולי הקקאו. המרכיבים העיקריים בשוקולד רובי הם שני מרכיבי הקקאו (עיסה וחמאה), סוכר וחלב, ועדיין אין קונצנזוס בעולם השוקולד בעניין כמות מוצקי הקקאו והחלב שצריכים להיות בו.

מלבד לקנות אותם בסופר, מה עוד עושים עם כל סוגי השוקולדים?

שוקולד נמכר בצורתו המוכנה לאכילה בכל החנויות, אבל גם עיסת הקקאו והחמאה נמכרות בנפרד כחומרי גלם שמשתמשים בהם באפייה ובהכנת שוקולד ביתי. ניתן גם להכין מארזי שוקולד מושקעים עם הרבה סוגי שוקולד מעורבים. אתם גם יכולים להשתמש בשוקולד (אחרי תהליך העיבוד) וליצור ממנו מגוון מוצרים כמו פרלינים, טבלאות שוקולד, שברי שוקולד, טווילים ועוד. אצלנו ביער הקקאו תוכלו לסייר במפעל, לראות את הציוד שאיתו מכינים את השוקולד שאנחנו אוהבים ולשמוע על התהליך. נוסף על כך יש לנו מגוון פעילויות מהנות לכל המשפחה ולחברים:

סדנאות שוקולד חווייתיות

אתם מוזמנים לבקר אותנו במפעל בירושלים ולהשתתף בסדנת שוקולד חווייתית המתאימה לכל סוגי האירועים – בילוי משפחתי, יום כיף לעובדים, מסיבת רווקות ועוד. בסדנה נספר לכם על תהליך הייצור של שוקולד, משלב איסוף הפולים ועד להפקת השוקולד בצורותיו השונות במפעל שלנו, ולאחר מכן תוכלו ליצור מגוון ממתקי שוקולד טעימים כמו פרלינים ממולאים בכל טוב וטבלאות שוקולד שתוכלו לקשט. אנחנו גם נראה לכם את המפעל שלנו ונסביר לכם כיצד הקסם מתרחש.

הקסם של יער הקקאו

אצלנו ביער הקקאו תוכלו למצוא מגוון מוצרי שוקולד מכל הסוגים. בחנות שלנו בירושלים תוכלו להתרשם מהרבה סוגים של טבלאות שוקולד, פרלינים ועוד מוצרים מלאי טעם וקסם, ואתם גם יכולים לקנות לעצמכם או לשלוח לחברים מארזי שוקולד מפנקים המכילים שוקולדים מכל הסוגים והטעמים. אתם יכולים לבחור להתפנק במארז שוקולדים שיש בו גם בקבוק יין טוב וספל ממותג של יער הקקאו, לשלוח לחברים ערכה מקצועית להכנת פרלינים או לבחור מארז מתוק במיוחד שיש בו מקל שוקולד מיוחד שמכניסים לספל מלא מים או חלב ומערבבים ליצירת משקה שוקו מופלא.

סדנת פרלינים וקוקטיילים

עוד אחת מהסדנאות הפופולריות שלנו היא סדנת פרלינים וקוקטיילים, שבה תכינו פרלינים וגם קוקטיילים אלכוהוליים מיוחדים. הסדנה מתאימה במיוחד לזוגות, לימי הולדת למבוגרים ולמסיבת רווקים או רווקות. זוהי ההזדמנות המושלמת ללמוד קצת על תהליך עיבוד פולי הקקאו וייצור השוקולד, לעבוד יחד וליצור קוקטיילים טעימים וממתקים שתוכלו לקחת איתכם הביתה. הסדנה מיועדת לבני 18 ומעלה בלבד.

סיכום

היום יש ארבעה סוגים של שוקולד בשוק: שוקולד מריר, שוקולד חלב, שוקולד לבן ושוקולד רובי. השלושה הראשונים פותחו עוד במאה הקודמת אבל שוקולד רובי הוא קונספט חדש מהעשור האחרון. לכל אחד מהסוגים יש הרכב שונה המכיל לפחות אחד מהחומרים הנוצרים בתהליך עיבוד פולי קקאו. ההבדלים בטעמים של הסוגים הופכים את השוקולד לוורסטילי מאוד ואפשר להשתמש בו במגוון מוצרים, ואצלנו ביער הקקאו תוכלו להתנסות בעצמכם ביצירת מוצרי שוקולד טעימים כמו פרלינים ולסייר במפעל ולראות במו עיניכם את התהליך הקסום.

המוצרים הפופולריים
סל הקניות0
הסל שלך ריק.
הכל יפה שקשה כל כך לבחור? :)