0
0
15% הנחה על כל מארזי חנוכה!
ימים
שעות
דקות
שניות
BRIGHT FRIDAY
תחוו את הקסם של ירושלים: טיול בירושלים עם ילדים
מבחר שוקולדים ומתוקים
אם גם אתם מעוניינים לשבור את השגרה ורוצים לבלות עם הילדים בדרך קצת יותר ייחודית ומעניינת, שווה לגמרי לתכנן יום טיול מהנה בירושלים הבירה, עיר שהיא לא רק היסטוריה, נופים ותרבות, אלא גם מוקד של עשרות אטרקציות נפלאות שמתאימות לילדים ולכל המשפחה. אם אתם לא בטוחים לגמרי אילו אטרקציות יתאימו לכם, אנחנו כאן כדי להמליץ על כמה פעילויות שוות שלגמרי כדאי לנסות. ורגע לפני שנגיע אל לב העניין בואו נדבר קצת על העיר המיוחדת הזאת ועל התארגנות לקראת יום טיול משפחתי בה. 

קצת רקע על ירושלים

ירושלים היא העיר הבירה של מדינת ישראל, עיר היסטורית השוכנת בין הים התיכון לים המלח. לירושלים משמעות דתית גדולה מאוד ליהדות, לנצרות ולאסלאם. התיעודיים ההיסטוריים הראשונים של העיר הם מלפני אלפי שנים, עם עדויות ארכיאולוגיות המצביעות על נוכחות אנושית מאז האלף הרביעית לפני הספירה. ברבות השנים ירושלים נכבשה ונשלטה על ידי אימפריות שונות לרבות האימפריה הבבלית, הפרסית, היוונית, הרומאית והעות'מאנית. ב-1948 חולקה העיר בין ישראל לירדן, אך בעקבות מלחמת ששת הימים ב-1967, ישראל השיגה שליטה על מזרח ירושלים. היום, ירושלים היא עדיין מוקד עלייה לרגל של בני כל הדתות ומתקיים בה מארג תרבותי ייחודי ביותר. העיר העתיקה של ירושלים מוגדרת כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ויש בה עוד מאות אתרים היסטוריים חשובים. מעבר לכך מדובר בעיר תיירותית למדי המושכת מדי שנה עשרות אלפי תיירים מהארץ ומחו״ל. 

לפני שיוצאים – מארגנים

רגע לפני שיוצאים לדרך, חשוב לוודא שאנו מאורגנים כראוי ליום הטיול. אם מדובר בטיול בעונת הקיץ, חשוב להיערך שיש מספיק מים, כובעים לכולם וקרם הגנה, בעיקר אם מטיילים בחוץ. מעבר לכך חשוב מאוד לדאוג לאוכל לכל שעות היום, אם אתם לא מתכוונים לאכול בחוץ ומומלץ לארוז כריכים, ירקות חתוכים וחטיפים. לצד כל אלו כדאי שלא לשכוח להביא אתכם פריטים לפעילויות הפנאי לילדים כמו טאבלטים, משחקי חברה לדרך, חוברות ציור ועוד. המלצה חמה נוספת היא לארוז בתיק גם חבילת מגבונים או שתיים ובגדים נקיים להחלפה לילדים, אף פעם אי אפשר לדעת אם יהיה בהם צורך. 

אז מה עושים?

מערת הנטיפים

מערת הנטיפים, הידועה גם בשם מערת שורק, ממוקמת ממש מחוץ לעיר. היא התגלתה בטעות בשנת 1968 במהלך פעולות חציבה ומאז הפכה לאטרקציה תיירותית פופולרית מאוד. המערה ידועה בזכות התצוגה המדהימה של נטיפים ושל זקיפים שנוצרו במשך אלפי שנים באמצעות טפטוף איטי של מים ותהליכים כימיים של שילוב מינרלים. הנטיפים המיוחדים בפרט והמאפיינים הגיאולוגיים המרהיבים בכלל, הופכים אותה לפלא תת-קרקעי קסום, המושך מבקרים להתפעל מהיופי הטבעי שלה, כשעל הדרך לומדים על התהליכים שעיצבו את העולם התת-קרקעי המרתק הזה. בשביל הילדים מדובר בחוויה בלתי נשכחת שיש לה ערך מוסף לימודי. 

מוזיאון המדע בירושלים

מוזיאון המדע בירושלים הוא יעד נפלא שתמצאו בו מגוון רחב של תערוכות אינטראקטיביות וחוויות חינוכיות. עם הילדים תוכלו לחקור דיסציפלינות מדעיות שונות, מפיזיקה וביולוגיה ועד לאסטרונומיה וטכנולוגיה. המוזיאון כולל תצוגות אינטראקטיביות, סימולציות חכמות וסוחפות והדגמות חיות מרתקות שהופכות את הלמידה למהנה בשביל מבקרים בכל הגילאים. ממחקר פלאי גוף האדם ועד להתעמקות במסתרי החלל החיצון – מוזיאון המדע בירושלים הוא המקום המושלם לחשוף בו את הילדים לנפלאות המדע ולהעביר יחד איתם שעות ארוכות של כיף וגיבוש.

מופע מזרקות בפארק טדי

מופע המזרקות בפארק טדי הוא מחזה מהפנט המשלב מים, אור ומוזיקה. את המזרקות תמצאו ליד העיר העתיקה ותוכלו להתרשם שם מתצוגת מזרקות יוצאת דופן עם סילוני מים הפועלים בסנכרון, אורות צבעוניים העזים ומוזיקה נפלאה. בין אם תבחרו להגיע במהלך שעות היום או דווקא בערב, מופע המזרקות בפארק טדי יספק לכם ולילדים חוויה חושית מענגת וסוחפת שהיא בבחינת רגע של שלווה ואתנחתא בתוך הנוף העירוני השוקק של ירושלים.

סדנת שוקולד מותאמת לילדים ביער הקקאו

אין דבר כזה ילדים שלא אוהבים שוקולד, ואין ילדים שלא ישמחו לגלות את סודות השוקולד ולהכין שוקולד בעצמם. סדנת שוקולד לילדים היא אטרקציה נפלאה שמאפשרת לילדים להכיר מקרוב את כל חומרי הגלם שאיתם מכינים שוקולד, להתנסות בתהליך ההכנה הכולל וגם לצאת בסופו של דבר עם שוקולדים טעימים בהכנה עצמית. את הסדנה לילדים מעבירים מדריכים מוסמכים שיש להם סבלנות וגישה מעולה לקטנטנים. כמובן שהשוקולד הוא שוקולד איכותי מפולי קקאו מובחרים ומדובר בחוויה מתוקה ובלתי נשכחת שבהחלט שווה להקדיש לה זמן במיוחד בלו״ז.

גן החיות התנ"כי

גן החיות התנ"כי בירושלים הוא אטרקציה ייחודית המשלבת את נפלאות הטבע תוך התייחסות מובהקת לתנ״ך. בגן החיות תמצאו מגוון של בעלי חיים הכוללים מינים המוזכרים בתנ"ך, כמו אריות, דובים וזברות. גן החיות מתמקד בשימור, חינוך ומחקר, במטרה לקדם מודעות ושימור סביבתי. יחד עם הילדים תוכלו לחקור את כל הפינות הנסתרות בגן ותכירו מקרוב מגוון רחב של בעלי חיים מכל רחבי העולם. ביקור בגן החיות התנ"כי הוא חוויה לימודית בלתי נשכחת, המחברת את המבקרים לעולם הטבע מחד ולנרטיבים תנ"כיים שעיצבו את האזור במשך מאות שנים מאידך. 

הרפתקאות שוקולד נוספות

ואם אתם קצת מקנאים בילדים שהשתתפו בסדנת שוקולד כיפית וטעימה (ואנחנו ממש לא יכולים להאשים אתכם), אז שווה לדעת שיש גם כמה אופציות נהדרות בשבילכם ההורים. האפשרות הראשונה היא סדנת שוקולד למבוגרים ביער הקקאו שבה תלמדו על ההיסטוריה של השוקולד בעולם, על תהליך הייצור של שוקולד, על הסוגים השונים שקיימים ועוד. כמובן שלאחר מכן גם תתנסו בהכנה בעצמכם ולא תסיימו לפני שתצאו עם תוצרים טעימים שאפשר לקחת הביתה. ואם כבר מתחשק לכם לחבר בין העולמות וללכת על חוויה משותפת עם הילדים, שווה על סדנת שוקולד משפחתית שהיא השילוב המושלם – לומדים על שוקולד ועל ההיסטוריה שלו, מתנסים בהכנה, טועמים לא מעט על הדרך ויוצאים הביתה עם תוצרים מעולים ועם טעם של עוד. 

לסיכום

אז אם עדיין לא יצא לכם לבקר בעיר הבירה שלנו, שווה לדעת שיש שם הרבה מאוד מה לעשות כשמחפשים חוויות משותפות עם הילדים. זה הזמן לפתוח את היומן, לקבוע יום מושלם לטיול, לארגן את התיק ולהתחיל לתכנן את האטרקציות שבהם תבחרו. תיהנו!
המוצרים הפופולריים
סל הקניות0
הסל שלך ריק.
הכל יפה שקשה כל כך לבחור? :)