0
0
15% הנחה על כל מארזי חנוכה!
ימים
שעות
דקות
שניות
BRIGHT FRIDAY
איך מכינים פרלינים? ככה תכינו את הקינוח המושלם
מבחר פרלינים

שוקולד הוא הממתק האהוב על מאות מיליוני אנשים בעולם, ופרט לסוגי השוקולד השונים יש גם כמה צורות הגשה שלו. יש מי שאוהב שוקולד פשוט בצורת טבלה, ויש מי שרוצה להכניס טוויסט מתוק ותוספת טעמים מיוחדים. כאן נכנסים לתמונה הפרלינים, שוקולדים ממולאים בכל טוב שאפשר להכין גם בבית

מהם פרלינים?

פרלין הוא ממתק העשוי ממעטפת שוקולד וממולא במגוון תוספות כמו קרמים מתוקים, אגוזים ואלכוהול. לפרלינים אין צורה בסיסית אחת, והוא יכול להגיע במגוון צורות לפי התבנית שבה הכינו אותם. יש פרלינים מוכרים בצורת כדורי שוקולד כמו פררו רושה, אך אפשר להכין פרלינים בצורת קוביות, לבבות וכל צורה גאומטרית אחרת.

קצת היסטוריה

המשמעות המקורית של המילה פרלין (Praline מצרפתית) היא שקד מצופה בקרמל. המונח קיים מהמאה ה-18, אם כי יש המשייכים אותו לטבח קלמנט לסניה, שהכין במאה ה-17 שקדים מצופים קרמל וקרא להם על שם המרשל הצרפתי דו פלסי-פרלין. קונדיטורים ברחבי העולם החליטו לטחון את השקדים המצופים לאבקה ובהמשך גם להפוך אותם למחית. היא הפכה לחומר גלם מועדף על שוקולטיירים באירופה, ובמאה ה-20 הפרלין הפך למושג המתאר שוקולד ממולא במחית. בשפות אחרות פרלינים ידועים כפרלינים בלגיים משום שהיוצר הראשון המוכר של הפרלינים שאנחנו נהנים מהם היום הוא שוקולטייר בלגי ששמו ז'אן נויהאוס, שהציג אותם בשנת 1912.

איך מכינים פרלינים? התהליך המלא

מוכנים להכין פרלינים טעימים? לפניכם כל השלבים הבסיסיים בהכנת סט השוקולדים הממולאים המושלם:

קודם כול – כלים!

רשימת הכלים הדרושה להכנת פרלינים אינה ארוכה בכלל, והיא מכילה גם כמה כלים הנמצאים בשימוש תכוף במטבחים ביתיים:

  • מד חום למדידת השוקולד בעת הכנתו
  • שפכטל ממתכת שיעזור לכם לעבוד עם השוקולד
  • תבניות המיועדות להכנת פרלינים
  • שק זילוף למילוי הפרלינים

הכנת השוקולד וטמפרור

טמפרור הוא התהליך שבו הופכים את השוקולד לבעל מרקם שנוח לעצב כדי להכין ממתקים טעימים בצורות שונות. בתהליך זה ממיסים את גבישי השוקולד הלא יציבים כדי שיהיה לו מרקם חלק ולא נרגיש גושים בזמן האכילה. השלב הראשון בטמפרור הוא המסה של השוקולד – את השלב הזה אפשר לעשות בפשטות במיקרוגל למשך כמה דקות ולערבב את השוקולד בפרקי זמן קצרים וקבועים כדי שלא יישרף, או בשיטת באן מארי – הנחת הקערה ובה השוקולד מעל סיר מים חמים (אך לא רותחים) וערבוב קבוע של השוקולד.

לכל סוג שוקולד יש טמפרטורה אידיאלית שבה אפשר להיות בטוחים שהגבישים התפרקו והשוקולד אינו נוזלי מדי. הטמפרטורה הרצויה של שוקולד לבן ושוקולד חלב היא 40–45 מעלות, והטמפרטורה הרצויה של שוקולד מריר היא 50–55 מעלות

לאחר החימום הזה מעבירים את השוקולד למשטח חלק וקריר ולערבב אותו עוד בעזרת השפכטל, עד שהוא מגיע לטמפרטורה המושלמת להעברה לתבנית ומילוי:

  • שוקולד מריר – 31–32 מעלות
  • שוקולד חלב – 29–30 מעלות
  • שוקולד לבן – 28–29 מעלות

העברה לתבנית מתאימה ומילוי לפי טעמכם

את השוקולד המטומפרר מעבירים לתבניות פרלינים מתאימות בצורות שונות, וממלאים אותן בכל המילויים שאתם רוצים בעזרת שק הזילוף – גנאש, מחית אגוזים, קרמים בטעמים שונים, אלכוהול וכל מילוי אחר שאתם יכולים לחשוב עליו. שימו לב שלא למלא את הפרלין עד הסוף, משום שאחרי המילוי אתם צריכים להוסיף עוד שכבה של שוקולד כדי לסגור אותו. לאחר מכן יש להניח את התבנית כולה בהקפאה למשך כחצי שעה כדי שהשוקולד יתייצב ויתקשה, ובסיום ההקפאה הם יהיו מוכנים לאכילה – תיהנו!

מי יכול להראות לי?

מסתבכים עם ההכנה הביתית ומעוניינים בהדרכה מקצועית וחווייתית? בסדנת הפרלינים של יער הקקאו תוכלו להכין פרלינים בצורות יפות ומלאים בכל טוב, בליווי הצוות המקצועי שלנו שיסביר לכם את כל התהליך מתחילתו ועד סופו. בסדנה תכירו מקרוב את תהליך הפקת השוקולד, החל בקצירת פולי הקקאו וכלה בשוקולד הגולמי שתיצרו איתו פרלינים. בסדנה תקבלו גם הצצה למפעל השוקולד שלנו ותוכלו לשמוע על התהליכים השונים בו וכיצד אנחנו מכינים מחומרי הגלם את הממתקים הטעימים שכולם אוהבים.

סיכום

פרלינים הם ממתק שוקולדי בעל היסטוריה מעניינת, הממולא במגוון מילויים רכים וטעימים לבחירתכם. אפשר להכין פרלינים בבית באמצעות שימוש בכמה כלים בסיסיים, ואם אתם רוצים הדרכה מעניינת וחווייתית הכוללת גם סיור במפעל שוקולד והכרת ההיסטוריה של הממתק האהוב הזה, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ואנחנו ביער הקקאו נשמח לסייע לכם להכיר מקרוב את עולם השוקולד המרהיב.

המוצרים הפופולריים
סל הקניות0
הסל שלך ריק.
הכל יפה שקשה כל כך לבחור? :)