0
0
15% הנחה על כל מארזי חנוכה!
ימים
שעות
דקות
שניות
BRIGHT FRIDAY
שוקולד בריא? תתכוננו להיות מופתעים
שוקולד בריא

צריכת שוקולד התחילה בתרבויות העתיקות של מסו-אמריקה, שם הוא היה בהתחלה משקה מר לפני שלמדו להפיק מפולי הקקאו את הפינוק המתוק שאנחנו מכירים היום. האהבה לשוקולד היא גלובלית וקיימת בכל גיל ותרבות, וחוץ מהטעם המושלם שלו הוא גם יכול לעזור לבריאות אם צורכים אותו בכמות הנכונה. בואו נדבר על ההשפעות הפיזיולוגיות והפסיכולוגיות שיכולות להיות לאכילת שוקולד, ונמליץ לכם על כמה סוגים ועל הכמויות הנכונות לחיים טובים ומתוקים יותר.

האם שוקולד בריא?

הנושא הזה לפעמים שנוי במחלוקת ומלא בלא מעט הסתייגויות, אבל כמו רוב מוצרי המזון האחרים בחיינו כמות קטנה יכולה להיות בעלת השפעה טובה על הגוף ועל הנפש שלנו. כמובן, חשוב לבדוק את רשימת הרכיבים של השוקולד שאתם צורכים כדי לבדוק את הערכים התזונתיים שלו, ובדרך כלל סוג השוקולד שממליצים על כמות קטנה שלו כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שהוא יכול לספק הוא שוקולד מריר. תוכלו לקרוא עוד מידע על ההשפעות הפיזיולוגיות של שוקולד בהמשך המאמר, אך כעת נעבור לדבר קצת על התחושה שהוא נותן לנו.

כיצד משפיע שוקולד על מצב הרוח שלנו?

הקשר בין שוקולד לשיפור מצב הרוח מוכר לרובנו. יש לו טעם מתוק ומענג, ויש לו גם כמה תרכובות המסוגלות להשפיע לטובה על מצב הרוח. פנילאתילאמין הוא תרכובת טבעית המצויה בשוקולד הידועה כמקדמת תחושות של שמחה והתרגשות על ידי גירוי השחרור של אנדורפינים וסרוטונין במוח. כמו כן, יש בשוקולד גם תאוברומין וקפאין (אם כי בכמויות נמוכות יותר בהשוואה לקפה) המספקים השפעה ממריצה קלה ומשפרים את הערנות והריכוז. הכימיקלים האלו, בשילוב עם ההנאה החושית של צריכת שוקולד, תורמים למוניטין של הממתק כגורם מושלם לשיפור מצב הרוח.

אילו גורמים מעידים על כך ששוקולד הוא בריא?

היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של שוקולד הם רבים, ויכולות להיות לו השפעות חיוביות על היבטים שונים של בריאות פיזית ונפשית:

שוקולד משפר את הריכוז והזיכרון שלנו

היתרונות הקוגניטיביים של שוקולד ראויים לציון באופן ספציפי. אומרים שהפלבנואידים בקקאו מגבירים את זרימת הדם במוח, מה שעשוי לשפר את התפקוד שלו ואת הביצועים שלנו. צריכה קבועה של שוקולד עתיר פלבנואידים יכולה להוביל לשיפור בתחומים כמו תשומת לב, מהירות עיבוד ושליפת זיכרון. הנושא הזה רלוונטי במיוחד בהקשר של הזדקנות וירידה ביכולת הקוגניטיבית, ויש הטוענים ששוקולד יכול לעזור להילחם בהתקדמות של ליקויים קוגניטיביים.

שוקולד מכיל מרכיבים בריאים לגוף

הפרופיל התזונתי של הקקאו כולל מגוון מינרלים חיוניים ונוגדי חמצון: מגנזיום, ברזל, אבץ ונחושת כולם נמצאים בשוקולד ויש להם תפקידים קריטיים בתפקוד מערכת החיסון, בגדילת תאים, בניצול אנרגייה ובבריאות נירולוגית. נוגדי החמצון הנמצאים בקקאו, כגון פוליפנולים ופלבנולים, נלחמים בעקה חמצונית בגוף ועשויים להפחית את הסיכון למחלות כרוניות על ידי נטרול של רדיקלים חופשיים מזיקים.

שוקולד תורם למחזור הדם וללב

היתרונות של שוקולד בתחום בריאות הלב וכלי הדם גם הם לא חדשות למרבית הצורכים המאושרים. הפלבנואידים שבקקאו יכולים להגביר את ייצור תחמוצת החנקן בדם, מה שמוביל להרפיית כלי הדם ולשיפור זרימת הדם. אם שמעתם פעם ששוקולד מוריד את לחץ הדם ואת הסיכון למחלות לב – ככה זה בדיוק נראה. ממליצים על צריכה מתונה של שוקולד מריר כדי להפחית גם את הסיכון לשבץ, למחלות לב כליליות ולסוכרת.

שוקולד בריא - מריר

שוקולד תורם לתחושת השובע

תכולת הסיבים העשירה של השוקולד המריר תורמת ליכולתו לעורר תחושת שובע, מה שיכול לסייע בניהול המשקל והתזונה היום יומית שלכם. השומנים בשוקולד, בייחוד אלו שמקורם בחמאת קקאו, יכולים גם הם לעזור לאותת למוח שהגוף שבע ואינו זקוק עוד למזון. על ידי מתן מקור אנרגייה שאינו מתפרק בקלות וקידום תחושת סיפוק, שוקולד יכול לעזור לרסן את התשוקה לאוכל ולהפחית את צריכת הקלוריות הכוללת, כמובן כאשר הוא נצרך במתינות וכחלק מתזונה מאוזנת.

שוקולד תורם לעור הפנים

היתרונות של שוקולד לעור הפנים נובעים מנוגדי החמצון הנמצאים בו. הפוליפנולים והפלבנולים שבקקאו יכולים להגן על העור מפני נזקים מקרינת השמש, לשפר את זרימת הדם לעור ולהגביר את צפיפות העור ואת הלחות שבו. ההשפעות הללו יכולות לתרום להפחתת סימני הזדקנות ולשיפור מראה העור, מה שהופך את השוקולד לא רק לפינוק עבור בלוטות הטעם, אלא גם לאמצעי שימושי בתחום טיפוח העור.

אילו סוגי שוקולד הם בריאים?

כאשר בוחנים את היתרונות הבריאותיים של שוקולד ממליצים להתמקד בשוקולד מריר, המכיל את הרמות הגבוהות ביותר של קקאו. העיבוד המינימלי ותכולת הסוכר הנמוכה יותר של שוקולד מריר הופכים אותו לבחירה הבריאה ביותר. לעומת זאת, שוקולד חלב ושוקולד לבן, עם תכולת סוכר ושומן גבוהה יותר ותכולת קקאו נמוכה יותר, מציעים כמות קטנה יותר של יתרונות בריאותיים ופרופיל תזונתי ממוצע.

כיצד נבחר שוקולד בריא?

בחירת שוקולד בריא דורשת תשומת לב לפרטים, ובדיוק בשביל זה תצטרכו לקרוא היטב את תוויות המוצרים. תכולת קקאו גבוהה היא חיונית, שכן היא מבטיחה אספקה טובה של נוגדי חמצון ופלבנואידים, שהם התורמים העיקריים לבריאות הגוף והנפש. כמו כן מומלץ לבחור במוצרים שיש בהם כמות נמוכה ככל האפשר של סוכרים, טעמים מלאכותיים או חומרים משמרים. שוקולד טבעוני הוא אופציה ראויה לציון כיוון שיש לו בדרך כלל רשימת רכיבים רלוונטית יותר, וגם כי הוא נקי ממוצרי חלב וממוצרים אחרים מן החי, מה שהופך אותו לבחירה מועדפת עבור אנשים המקפידים על אורח חיים טבעוני או מחפשים חלופות נטולות לקטוז משלל סיבות.

לסיכום

שוקולד, ובייחוד שוקולד מריר, אכן יכול להיות חלק מאורח חיים בריא כאשר צורכים אותו במתינות ובוחרים אותו בתבונה. הוא יכול לשפר את מצב הרוח והתפקוד הקוגניטיבי וגם לתמוך בבריאות הלב ובחיוניות העור. המפתח לניצול אופטימלי של היתרונות הללו תוך מזעור סיכונים בריאותיים טמון בבחירת שוקולד איכותי עם אחוז גבוה של קקאו וצריכתו כחלק מתזונה מאוזנת. מוזמנים לבחור מארזי שוקולד מבית יער הקקאו כדי להתענג בבית על הפינוק המתוק הזה, שישמח את הלב מבחינה פיזית וגם נפשית.

המוצרים הפופולריים
סל הקניות0
הסל שלך ריק.
הכל יפה שקשה כל כך לבחור? :)